Women’secret i Dexeus Dona impulsen una campanya solidària per potenciar la detecció precoç del càncer de mama
18/10/2022

• La campanya, sota el lema “Fes-te exploradora. Explora el teu pit”, promou un paper més proactiu de les dones en la detecció precoç de la malaltia a través de l’autoexploració mamaria regular i les revisions de control.

• Actualment, la probabilitat de curació del càncer de mama és del 85%, però si es detecta en la seva fase inicial, pot superar el 90%. L'edat de màxima incidència està per sobre dels 50 anys, però aproximadament un 10% es diagnostica en dones menors de 40 anys.

• La campanya “Fes-te exploradora” s'emmarca en un projecte de col·laboració entre les dues entitats, que continuarà impulsant la iniciativa #sÍmeimporta per recaptar fons per oferir atenció psicològica gratuïta a dones diagnosticades de càncer de mama i ginecològic, a través de La Fundació Dexeus Dona.

El càncer de mama és el tumor més freqüent en dones. Segons dades de la Societat Espanyola d'Oncologia Mèdica (SEOM), enguany es preveu diagnosticar a Espanya prop de 35.000 nous casos. L'edat de màxima incidència està per sobre dels 50 anys, però aproximadament un 10% es diagnostica en dones menors de 40 anys. Afortunadament, i des de 2007, les taxes de mortalitat per càncer de mama s'han mantingut estables en les dones menors de 50 anys, i han continuat disminuint en les dones d'edat més avançada. Aquests descensos es deuen sobretot a la detecció precoç gràcies a les revisions de control, un millor accés a la informació i a millors tractaments.

Avui es pot dir, per tant, que la detecció precoç és la millor manera de combatre el càncer de mama. “Actualment la probabilitat de curació és del 85%, però si s'aconsegueix detectar en la seva fase inicial, la possibilitat de recuperació pot ser major, i superar el 90%. En aquest sentit, l'autoexploració mamària, les mamografies i les visites al ginecòleg de manera regular són crucials per a la detecció d'un símptoma a temps” explica el Dr. Francesc Fargas, coordinador de la Unitat de Ginecologia Oncològica i Mastologia de Dexeus Dona. No obstant això, encara que Espanya ocupa un dels primers llocs quant al cribratge del càncer de mama a Europa –més del 80% de la població d'entre 50 i 69 anys se sotmet a revisions mèdiques–, hi ha dones que s'escapen d'aquest circuit i no realitzen controls de manera regular.

Per aquest motiu, i coincidint amb el Dia Mundial contra el Càncer de mama, Women’secret  i Dexeus Dona han posat en marxa la campanya Fes-te exploradora. Explora el teu pit, que promou un paper més proactiu en la detecció precoç de la malaltia a través de l'autoexploració mamària regular i les revisions de control. A més, les dues entitats continuaran donant suport a la iniciativa #símeimporta, amb l'objectiu de recaptar fons per ampliar el nombre de dones diagnosticades de càncer de mama i ginecològic que actualment reben atenció psicològica gratuïta a través del Programa de suport “Primer impacte” que ofereix la Fundació Dexeus Dona. El seu objetiu és facilitar l’adaptació a la malaltia i el tractament, i acompanyar-les a elles i a la seva família durant tot aquest procés.

La directora general de Women’ secret, Eva Romeo, explica “continuem amb el nostre suport a les dones afectades per un càncer de mama, i enguany volem promoure l'autoexploració sota el lema “Fes-te exploradora. Explora el teu pit". És una campanya proactiva en la detecció precoç a través de l'autoexploració mamària regular i les revisions de control, factors fonamentals per ajudar a prevenir el càncer de mama. Un any més, la nostra iniciativa #símeimporta vol donar suport emocional a totes les dones que pateixen càncer, i la recaptació anirà destinada de nou al programa de suport psicològic “Primer Impacte” de la Fundació Dexeus Dona. Per a nosaltres, l'important és recordar-los que, en aquest camí, no estan soles”.

“L'atenció psicològica se centra, entre d’altres qüestions, a reduir l'impacte emocional, ajudar a expressar i gestionar les emocions, i a resoldre problemes de comunicació i d'organització” –explica Sandra García Lumbreras, responsable de la Unitat de Psicologia de Dexeus Dona– “Una vegada que la pacient finalitza el tractament, es treballa per millorar l'autoestima, la imatge personal i la sexualitat, així com per a recuperar o instaurar hàbits saludables i la preparació per reincorporar-se al món laboral, sempre tenint en compte la demanda de les pacients. Tot això i el fet de sentir-se acompanyada durant aquest procés, repercuteix de manera favorable en el benestar psicològic de la pacient i en el dels seus familiars, així com en la manera d'afrontar la malaltia”, afegeix.

Per recaptar fons per aquesta causa, Women’secret ha posat a la venda aquest any 4 models de calcetes en diferents tonalitats roses i en varietat de teixits.

Tant la nova campanya com la iniciativa #SÍMEIMPORTA s'emmarquen en un projecte de col·laboració más ampli “Coses que importen” que Women’secret i Dexeus Dona van iniciar ara fa nou anys, per contribuir al benestar personal i a millorar la qualitat de vida de les pacients diagnosticades de càncer de mama.

Nota de premsa (PDF)