Dexeus ha fet 82 reconstruccions postablació a dones des del 2007 | El Punt Avui
04/02/2017

elpuntavui.cat

La Fundació Dexeus Dona ha practicat fins a 82 intervencions de reconstrucció genital a dones que havien estat víctimes d'ablació al seu país des del 2007. Aquell any, i després que el Dr. Pere Barri Soldevila fes la primera operació d'aquest tipus a l'Estat, es va posar en marxa un programa precisament per atendre de manera gratuïta dones immigrants que volguessin recuperar els òrgans afectats. Una dotzena d'aquestes dones van ser intervingudes l'any passat.

La majoria viuen a Catalunya i el perfil més habitual és el d'una dona d'origen africà de 27 anys de mitjana. La intervenció permet restituir anatòmicament els òrgans afectats i recuperar-ne no només l'aspecte, sinó també la capacitat sensitiva.

Demà és el Dia Internacional de Tolerància Zero amb la Mutilació Genital Femenina. A Catalunya hi ha una altra entitat, la Fundació Dr. Iván Mañero, que el 2012 va iniciar un programa contra la mutilació genital femenina que consisteix a detectar dones i nenes que hagin estat víctimes d'una mutilació i informar-les de la possibilitat de la reconstrucció. De les quaranta dones que s'han visitat, nou s'han operat.